A kezesség megállapítását elősegítő feladatsorok
I. Funkciópróbák
1. Melyik a jobb-, illetve a bal kezed?
2. Fogd meg a bal kezeddel a jobb térdedet!
3. Fogd meg a füledet!
4. p vagy d, ill. b vagy d?
5. Az adott tárgy valamitől jobbra, vagy balra van-e?
6. Guruló tárgy után melyik kezével nyúl?
7. Melyikkel gurít?
8. Célba dobás melyik kezével?
9. Ajtó, ablak nyitás/csukás melyik kézzel?
10. Gyöngyfűzésnél vagy toronyépítésnél használt kéz
II. Rajzolás 2. Fogd meg a bal kezeddel a jobb térdedet!
3. Fogd meg a füledet!
4. p vagy d, ill. b vagy d?
5. Az adott tárgy valamitől jobbra, vagy balra van-e?
6. Guruló tárgy után melyik kezével nyúl?
7. Melyikkel gurít?
8. Célba dobás melyik kezével?
9. Ajtó, ablak nyitás/csukás melyik kézzel?
10. Gyöngyfűzésnél vagy toronyépítésnél használt kéz
1. Kör (sodrása)
2. Ház (a vonalak iránya)
3. Ember, család
4. Saját elképzelés
III. Írásvizsgálat 2. Ház (a vonalak iránya)
3. Ember, család
4. Saját elképzelés
1. Tükör-írással ír-e?
2. A balkezes írás jellemzői milyen %-ban találhatóak meg?
(Százalékos értékelés mint a funkciópróbáknál.)
2. A balkezes írás jellemzői milyen %-ban találhatóak meg?
(Százalékos értékelés mint a funkciópróbáknál.)
A helyes balkezes test- és íróeszköztartás
1. Egyenes felsőtest
2. A papír a test középvonalától balra fekszik az asztalon, jobbra elforgatva (kb. 30°-kal)
3. A kezet a bal váll mozgatja
4. A kéz a kisujjon támaszkodik
5. Ujjak az írás alatt
6. golyós-, vagy filctoll
7. a gyermek a padban a baloldalon üljön.
Indokolt esetben lehetőség van a gyermekek kezességének visszaállítására is, amennyiben jobb kézre átszoktatott balkezes gyermekről van szó.2. A papír a test középvonalától balra fekszik az asztalon, jobbra elforgatva (kb. 30°-kal)
3. A kezet a bal váll mozgatja
4. A kéz a kisujjon támaszkodik
5. Ujjak az írás alatt
6. golyós-, vagy filctoll
7. a gyermek a padban a baloldalon üljön.
A már kialakult problémák feltárását a grafológiai írás- és rajzelemzés segítheti elő.
Varju Beáta grafológus
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése