KOMPLEX FEJLESZTÉS…
Mozgásfejlesztés
· Fogócska – meghatározott területen belül, tárgyak megkerülésével ház” lehet pl. egy
lábon állás, leguggolás, oldalsó középtartás, stb.
· Kelj fel, Jancsi! – tyúklépés, gólyajárás, óriáslépés, törpejárás, pókjárás, rákjárás,
oldalazó járás, stb.
· Kúszás, mászás székek, asztal alatt – esetleg pléddel letakarva
· Csúszás, mászás padon
· Szőnyegbe becsavarás, kitekerés
· Bújócska
· Földre tett tárgy körbeszökdelése, átugrása páros lábbal, egy lábon szökdelés,
lábujjhegyen illetve sarkon járás, külső, illetve belső talp élen járás, lehet csukott
szemmel és mezítláb is.
· Fűrészelés – szemben állunk vagy ülünk, talpunk összeér, keresztfogás, fűrészelés
utánzása
· Földön ülve labda, kisautó gurítása egymásnak – különböző kategóriákat mondva
· Székre, sámlira lépegetés váltott lábbal
· Padon lépegetés váltott lábbal
· Lépcsőn járás – később esetleg csukott szemmel, ill. hátrafelé is
· Járás padon
· Ugróiskola
· Célba dobás – rongylabdával pl. szemetes kosárba két kézzel majd váltott kézzel
hason fekve is lehet
· Labdadobás a levegőbe majd elkapás – közben esetleg tapsolás, megpördülés
· Labdaterelgetés – két kézzel, egy kézzel, lábbal, valamilyen tárggyal
· Labdaütögetés falhoz vagy földre és elkapás
· Köztes pattintással átadni a labdát a társnak
· Labdadobálás ritmusra, mondókával
· Labda elgurítása, utána futás, terpesz alatt haladjon át a labda és elkapás
· Célba dobás – rongy és gumilabdával falon, fán lévő célba is
· Labdavezetés
· Kosárra dobás
· Labdahordás ölben pók - ill. rákjárásban
· Labda rúgása célba v. társnak – váltott lábbal is
· Labda gurítása egymásnak állva, ülve, hason fekve
szemmel is
· Egyensúlyozó járás padon, járdaszegélyen, megrajzolt vonalakon vagy azok között
· Hintázás
· Biciklizés
· Ugrókötelezés
· Felugrás valahová, és onnan leugrás – pl. lépcső első fokáról
· Egy lábon állva, labdadobálás egymásnak
· Bal kéz, bal láb, bal fül, bal szem, baloldal megbeszélése
· Jobb kézzel mutatkozunk be, azt nyújtjuk
· Jobb láb, jobb fül, jobb szem, jobb oldal
· Először egyik oldal tudatosítása – átmenetileg meg is jelölhető szalaggal vagy szívvel
stb.
· Csak mindezek után:
· Irányok rögzítése: Mi van előtted, melletted, feletted, tőled jobbra, balra, mögötted?
· Tárgyakhoz viszonyított irányok! „…tedd a babát a szekrény mögé, elé…!”
· Csukott szemmel való közlekedés a lakásban – szavakkal irányítása
· Szembekötősdi – tárgyak, más gyerekek megtalálása utasítások alapján
„akadálypályán”
· Tükör előtti játékok – bonyolultabb: pl. bal kézzel jobb könyök megérintése
· Tükörkép játék – szemben álló utánozza a másik mozdulatát
· Érintő játékok – csukott szemmel érintse meg a megnevezett testrészét, mutassa meg,
hogy hol érintettük meg, míg csukva volt a szeme, ha ez megy, mutassa meg és
nevezze meg, majd csak nevezze meg
· Testrajzolás – mondja el hová és mit rajzoltunk a testén
· Ujjérintő – „hüvelykujjhoz megy vendégségbe a többi ujj” először sorba, majd
variálva
· Ujjak nevének megtanulása – „hüvelykujjam almafa…”
anyagokkal – homok, agyag, nemez, gyurma, papír, vatta, „sóliszt gyurma” (2 csésze
finomliszt, 2 cs. só, 1 cs. víz, 2 ek. olaj), igazi sütemény, tészta készítése
· Kincsvadászat vagy nevezhetjük „Hamupipőke játéknak” is – termések, kavicsok
gyűjtése, válogatása nagyság, alak, szín, számosság szerint
· A „kincsekből” bábok, figurák készítése, alakzatok kialakítása
· Lyukas tészta fűzése – cipőfűzőre, spárgára, damilra és pl. különböző színű alakú
tészták ritmikusan változtatva
· Krumpli-nyomda, vagy valamilyen nyomda használata három ujjal (hüvelyk, mutató
középső
· Dugónyomda, dugólenyomat készítése, később ritmikus soralkotással, vagy megadott
szabálybetartásával
· Hármas fonás
· Tű befűzése – nagy tűbe, zsákvarró tűbe
· Varrás papíron
· Szövés
· Ollóhasználat – bal kezeseknek bal kezes ollót!
· Varázsrajz – a lap alá helyezett tárgyat, pénzérmét hívjuk elő
· Varázsrajz – gyertyával rajzolni, zsírkrétával megrajzolni
· Apró tárgyak rakosgatása – LEGO, tüskeépítő
· Hajtogatás
· Apa, anya, testvérek neve
· Életkor – köthetjük más számokhoz, pl. ugyanúgy öt macim van, öt ujjam van
· Pontos cím
· Napszakok megtanulása (ebéd előtt délelőtt) – napszaktábla készítése
· Hét napjai – reggel beszéljük meg ma milyen nap van, tegnap, holnap. Kössük
konkrét tevékenységekhez: pl. kedd – úszás!
· Évszakok jellemzői – képek gyűjtésével, napi megfigyelésekkel, versekkel,
mesékkel
· Képeskönyv készítése – egy-egy évszakra jellemző képek felragasztása, saját
családról is lehet
· Boltos játék, de lehet játékokat, evőeszközt, lépcsőket
· Dolgok csoportosítása (kisebb-nagyobb, könnyebb-nehezebb) – például evőeszközök
csoportosítása is
· Gombok válogatása (szín, nagyság, forma, lyukak száma szerint
· Fokozatos csoportosítás – először egy szempont, majd 2 és 3 szerint
· Dominózás – ugyanolyan és ugyanannyi - fogalom kialakítása (számképhez ujjkép
hozzárendelése)
· Kártya- és társasjátékok
- Madáretetés játék – hüvelykujj a szülőmadár, többi a kismadár. Hány kukacot kell
hoznia, hogy mindenki kapjon? Ha már 2 kismadár evett, mennyi kell még?
(leszámolni) Ha mindkét kéz egy-egy fészek, akkor mennyit? stb.
· Kártyajátékok – pl. mese képeinek, cselekvéssornak az összegyűjtése
· Társasjátékok – egyszerű, érthető szabályokkal (fontos, hogy a gyerek sikerélményt
szerezzen, de ne hagyjuk mindig nyerni!)
· Társasjáték közös készítése – közös szabályok
· Természetes hangok megfigyelése – CD-ről, vagy kirándulás és séta alkalmával
(állathangok, emberi hangok, természeti jelenségek: eső, zivatar, mennydörgés, szél)
· Mesterséges hangok megfigyelése (közlekedési eszközök, háztartási eszközök, lift,
csengő, telefon, ajtó csukódás-nyitás)
· Minek a hangját halljuk játék – csukott szemmel
· Magnófelvételről kitalálni, hogy minek a hangját halljuk
· Szógyűjtő (meghatározott főfogalmak – pl. gyümölcsök, meghatározott hanggal
kezdődő szavak, meghatározott témáról szavak, ellentétek)
· Mi mondunk szavakat, a gyerek találja ki, hogy milyen csoportba tartoznak
· Igaz állítások – becsapós dolgok mondása dolgokról – találja ki, hogy melyik
igaz/becsapás
· Mondatbővítős játék – mindig egy szóval kell bővíteni az eredeti tőmondatot
· Visszhang játék (papagájos játék)
· Telefon játék – fülbe súgva adjuk tovább az eredeti üzenetet (3-4 ember kell hozzá)
· Hal beszéd, tátogás – szájról kell leolvasni, amit a másik mond.
· Mesék olvasása
· Mondókázás
· Mesél a kép – közös mesélés a képről, vagy mi kezdjük el, ő folytassa
· Ki vagyok én, mi történhetett velem? – arckifejezés, testhelyzet imitálása majd szóbeli
megfogalmazása
milyen autókat, állatokat láttunk)
· „Fényképészek vagyunk” – szobarészlet, polc 1-1,5 percig való megfigyelése, annak
felidézése nyitott szemmel
· Mi változott – 4-9 tárgy megfigyelése, aztán sorrendjének megváltoztatása, vagy
elvenni/ hozzáadni
· Kitől kaptad? – egy-egy játék történetére való visszaemlékezés
· Mi van a kezemben? – (5-10 tárgy) először megfigyeljük, megtapogatjuk, aztán
kosárba rakjuk, letakarjuk,
· Tapogatással kitaláljuk. Ez később bonyolítható: mi mondjuk meg, hogy mit húzzon
ki; ő mondja meg, hogy mit akar kihúzni; egyre hasonlóbb tárgyakat teszünk a
kosárba…
· Azonos tárgyak megtalálása tapintás útján
· Barkóba
· Két tárgy, élőlény közti hasonlóságok, különbségek megfigyelése, azok szóbeli
megfogalmazása – pl. alma-körte, friss és száraz kenyér
· Megelevenedő szobrok – szoborként állunk valamilyen mozdulatban, a gyermek
figyel. Amikor szemét becsukja, változtatunk a mozdulaton. Mit változtattunk? Aztán
legyen ő a szobor.
· Párkereső memóriajáték – kb. 10-12 pár képpel (akár saját magunk készített)
· Ellentét memória – az ellentétpárok az összetartozóak
· Azonos arckifejezéseket ábrázoló képek memóriakártyája
· Gyümölcs szeletelése
· Gyurmából torta, vagy igazi torta felvágása
· Puzzle játékok – először 2 darabból
· Szétvágott képek összeillesztése, először félbe vágva, majd egyre több darabra
http://szello.webnode.hu/komplex-fejleszto-eljarasok/
Komplex fejlesztés.pdf (29,8 kB)
· Fogócska – meghatározott területen belül, tárgyak megkerülésével ház” lehet pl. egy
lábon állás, leguggolás, oldalsó középtartás, stb.
· Kelj fel, Jancsi! – tyúklépés, gólyajárás, óriáslépés, törpejárás, pókjárás, rákjárás,
oldalazó járás, stb.
· Kúszás, mászás székek, asztal alatt – esetleg pléddel letakarva
· Csúszás, mászás padon
· Szőnyegbe becsavarás, kitekerés
· Bújócska
· Földre tett tárgy körbeszökdelése, átugrása páros lábbal, egy lábon szökdelés,
lábujjhegyen illetve sarkon járás, külső, illetve belső talp élen járás, lehet csukott
szemmel és mezítláb is.
· Fűrészelés – szemben állunk vagy ülünk, talpunk összeér, keresztfogás, fűrészelés
utánzása
· Földön ülve labda, kisautó gurítása egymásnak – különböző kategóriákat mondva
· Székre, sámlira lépegetés váltott lábbal
· Padon lépegetés váltott lábbal
· Lépcsőn járás – később esetleg csukott szemmel, ill. hátrafelé is
· Járás padon
· Ugróiskola
· Célba dobás – rongylabdával pl. szemetes kosárba két kézzel majd váltott kézzel
Szem-kéz, szem-láb koordináció fejlesztése ill. nagymozgások összehangolása
· Kézből - kézbe dobás – közben szemmel figyelés, alkalmazkodás, ezt később ülve éshason fekve is lehet
· Labdadobás a levegőbe majd elkapás – közben esetleg tapsolás, megpördülés
· Labdaterelgetés – két kézzel, egy kézzel, lábbal, valamilyen tárggyal
· Labdaütögetés falhoz vagy földre és elkapás
· Köztes pattintással átadni a labdát a társnak
· Labdadobálás ritmusra, mondókával
· Labda elgurítása, utána futás, terpesz alatt haladjon át a labda és elkapás
· Célba dobás – rongy és gumilabdával falon, fán lévő célba is
· Labdavezetés
· Kosárra dobás
· Labdahordás ölben pók - ill. rákjárásban
· Labda rúgása célba v. társnak – váltott lábbal is
· Labda gurítása egymásnak állva, ülve, hason fekve
Egyensúly fejlesztése
· Egyensúlyozó járás kispárnával, babzsákkal, plüssjátékkal a fejen – később csukottszemmel is
· Egyensúlyozó járás padon, járdaszegélyen, megrajzolt vonalakon vagy azok között
· Hintázás
· Biciklizés
· Ugrókötelezés
· Felugrás valahová, és onnan leugrás – pl. lépcső első fokáról
· Egy lábon állva, labdadobálás egymásnak
Testséma, saját testen való tájékozódás, téri tájékozódás
· Szívdobogás megéreztetése – baloldal, ahhoz kötése· Bal kéz, bal láb, bal fül, bal szem, baloldal megbeszélése
· Jobb kézzel mutatkozunk be, azt nyújtjuk
· Jobb láb, jobb fül, jobb szem, jobb oldal
· Először egyik oldal tudatosítása – átmenetileg meg is jelölhető szalaggal vagy szívvel
stb.
· Csak mindezek után:
· Irányok rögzítése: Mi van előtted, melletted, feletted, tőled jobbra, balra, mögötted?
· Tárgyakhoz viszonyított irányok! „…tedd a babát a szekrény mögé, elé…!”
· Csukott szemmel való közlekedés a lakásban – szavakkal irányítása
· Szembekötősdi – tárgyak, más gyerekek megtalálása utasítások alapján
„akadálypályán”
· Tükör előtti játékok – bonyolultabb: pl. bal kézzel jobb könyök megérintése
· Tükörkép játék – szemben álló utánozza a másik mozdulatát
· Érintő játékok – csukott szemmel érintse meg a megnevezett testrészét, mutassa meg,
hogy hol érintettük meg, míg csukva volt a szeme, ha ez megy, mutassa meg és
nevezze meg, majd csak nevezze meg
· Testrajzolás – mondja el hová és mit rajzoltunk a testén
· Ujjérintő – „hüvelykujjhoz megy vendégségbe a többi ujj” először sorba, majd
variálva
· Ujjak nevének megtanulása – „hüvelykujjam almafa…”
Finommozgás, szem-kéz mozgáskoordinációjának fejlesztése
· A kézfej és az ujjak izomzatának lazítása könnyen formálható, gyurmázhatóanyagokkal – homok, agyag, nemez, gyurma, papír, vatta, „sóliszt gyurma” (2 csésze
finomliszt, 2 cs. só, 1 cs. víz, 2 ek. olaj), igazi sütemény, tészta készítése
· Kincsvadászat vagy nevezhetjük „Hamupipőke játéknak” is – termések, kavicsok
gyűjtése, válogatása nagyság, alak, szín, számosság szerint
· A „kincsekből” bábok, figurák készítése, alakzatok kialakítása
· Lyukas tészta fűzése – cipőfűzőre, spárgára, damilra és pl. különböző színű alakú
tészták ritmikusan változtatva
· Krumpli-nyomda, vagy valamilyen nyomda használata három ujjal (hüvelyk, mutató
középső
· Dugónyomda, dugólenyomat készítése, később ritmikus soralkotással, vagy megadott
szabálybetartásával
· Hármas fonás
· Tű befűzése – nagy tűbe, zsákvarró tűbe
· Varrás papíron
· Szövés
· Ollóhasználat – bal kezeseknek bal kezes ollót!
· Varázsrajz – a lap alá helyezett tárgyat, pénzérmét hívjuk elő
· Varázsrajz – gyertyával rajzolni, zsírkrétával megrajzolni
· Apró tárgyak rakosgatása – LEGO, tüskeépítő
· Hajtogatás
Általános tájékozottság
· Teljes név· Apa, anya, testvérek neve
· Életkor – köthetjük más számokhoz, pl. ugyanúgy öt macim van, öt ujjam van
· Pontos cím
· Napszakok megtanulása (ebéd előtt délelőtt) – napszaktábla készítése
· Hét napjai – reggel beszéljük meg ma milyen nap van, tegnap, holnap. Kössük
konkrét tevékenységekhez: pl. kedd – úszás!
· Évszakok jellemzői – képek gyűjtésével, napi megfigyelésekkel, versekkel,
mesékkel
· Képeskönyv készítése – egy-egy évszakra jellemző képek felragasztása, saját
családról is lehet
Számolás
· Biztonsággal mozgás a tízes számkörben· Boltos játék, de lehet játékokat, evőeszközt, lépcsőket
· Dolgok csoportosítása (kisebb-nagyobb, könnyebb-nehezebb) – például evőeszközök
csoportosítása is
· Gombok válogatása (szín, nagyság, forma, lyukak száma szerint
· Fokozatos csoportosítás – először egy szempont, majd 2 és 3 szerint
· Dominózás – ugyanolyan és ugyanannyi - fogalom kialakítása (számképhez ujjkép
hozzárendelése)
· Kártya- és társasjátékok
- Madáretetés játék – hüvelykujj a szülőmadár, többi a kismadár. Hány kukacot kell
hoznia, hogy mindenki kapjon? Ha már 2 kismadár evett, mennyi kell még?
(leszámolni) Ha mindkét kéz egy-egy fészek, akkor mennyit? stb.
Szabálytudat fejlesztése
· Dominózás· Kártyajátékok – pl. mese képeinek, cselekvéssornak az összegyűjtése
· Társasjátékok – egyszerű, érthető szabályokkal (fontos, hogy a gyerek sikerélményt
szerezzen, de ne hagyjuk mindig nyerni!)
· Társasjáték közös készítése – közös szabályok
Nyelvi fejlesztés, hallási differenciálás
· Minél több beszélgetés. Látottak és élmények megbeszélése.· Természetes hangok megfigyelése – CD-ről, vagy kirándulás és séta alkalmával
(állathangok, emberi hangok, természeti jelenségek: eső, zivatar, mennydörgés, szél)
· Mesterséges hangok megfigyelése (közlekedési eszközök, háztartási eszközök, lift,
csengő, telefon, ajtó csukódás-nyitás)
· Minek a hangját halljuk játék – csukott szemmel
· Magnófelvételről kitalálni, hogy minek a hangját halljuk
· Szógyűjtő (meghatározott főfogalmak – pl. gyümölcsök, meghatározott hanggal
kezdődő szavak, meghatározott témáról szavak, ellentétek)
· Mi mondunk szavakat, a gyerek találja ki, hogy milyen csoportba tartoznak
· Igaz állítások – becsapós dolgok mondása dolgokról – találja ki, hogy melyik
igaz/becsapás
· Mondatbővítős játék – mindig egy szóval kell bővíteni az eredeti tőmondatot
· Visszhang játék (papagájos játék)
· Telefon játék – fülbe súgva adjuk tovább az eredeti üzenetet (3-4 ember kell hozzá)
· Hal beszéd, tátogás – szájról kell leolvasni, amit a másik mond.
· Mesék olvasása
· Mondókázás
· Mesél a kép – közös mesélés a képről, vagy mi kezdjük el, ő folytassa
· Ki vagyok én, mi történhetett velem? – arckifejezés, testhelyzet imitálása majd szóbeli
megfogalmazása
Megfigyelés, emlékezet fejlesztése
· Séta, bevásárlás során érdemes nyitott szemmel látni, majd felidézni a látottakat (pl.milyen autókat, állatokat láttunk)
· „Fényképészek vagyunk” – szobarészlet, polc 1-1,5 percig való megfigyelése, annak
felidézése nyitott szemmel
· Mi változott – 4-9 tárgy megfigyelése, aztán sorrendjének megváltoztatása, vagy
elvenni/ hozzáadni
· Kitől kaptad? – egy-egy játék történetére való visszaemlékezés
· Mi van a kezemben? – (5-10 tárgy) először megfigyeljük, megtapogatjuk, aztán
kosárba rakjuk, letakarjuk,
· Tapogatással kitaláljuk. Ez később bonyolítható: mi mondjuk meg, hogy mit húzzon
ki; ő mondja meg, hogy mit akar kihúzni; egyre hasonlóbb tárgyakat teszünk a
kosárba…
· Azonos tárgyak megtalálása tapintás útján
· Barkóba
· Két tárgy, élőlény közti hasonlóságok, különbségek megfigyelése, azok szóbeli
megfogalmazása – pl. alma-körte, friss és száraz kenyér
· Megelevenedő szobrok – szoborként állunk valamilyen mozdulatban, a gyermek
figyel. Amikor szemét becsukja, változtatunk a mozdulaton. Mit változtattunk? Aztán
legyen ő a szobor.
· Párkereső memóriajáték – kb. 10-12 pár képpel (akár saját magunk készített)
· Ellentét memória – az ellentétpárok az összetartozóak
· Azonos arckifejezéseket ábrázoló képek memóriakártyája
Rész-egész viszonyának megértése
· Csokoládé elosztása· Gyümölcs szeletelése
· Gyurmából torta, vagy igazi torta felvágása
· Puzzle játékok – először 2 darabból
· Szétvágott képek összeillesztése, először félbe vágva, majd egyre több darabra
http://szello.webnode.hu/komplex-fejleszto-eljarasok/
Komplex fejlesztés.pdf (29,8 kB)
2013. július 23., kedd
2013. július 1., hétfő
Vigyázz, jön a cápa!
Akár otthon a lakásban, akár kint a szabadban vagyunk, a cápás játék jó kis közös móka 3 évnél idősebb gyerekeknek, amely ráadásul fejleszti a reflexeiket, egyensúlyérzéküket is. Persze ahhoz, hogy a játék igazán élvezetes legyen, legalább 5 (de inkább 10) gyerekre van szükség - közös kirándulásra, nyaralásra, gyerekzsúrra viszont ideális!
Tegyünk a földre hulahopp-karikákat vagy strandtörülközőket - ezekben az "öblökben" fognak tanyázni a halacskák. Az egyik gyerek lesz a cápa, ő próbálja meg elkapni a halakat. Amikor a cápa elkiáltja magát: „gyertek, halak, ússzatok!”, akkor a halaknak át kell menniük egy másik öbölbe. Ha ilyenkor a cápa elkapja (vagyis: megérinti) valamelyiküket, akkor az a gyerek is cápa lesz. Végül már csak egyetlen halacska marad, ő nyeri a játékot, és a következőt ő kezdi cápaként.
Nehezítésként az öblök számát csökkenthetjük, és csak a két legtávolabbit hagyjuk meg.
Nehezítésként az öblök számát csökkenthetjük, és csak a két legtávolabbit hagyjuk meg.
2013. január 9., szerda
Szorzótábla gyakorlása, megtanulása
Minden matematika szakos tanár tudja, hogy a szorzótábla megtanulása nagyon fontos dolog. Sokszor egy-egy félresikerült középiskolai dolgozat is ezen múlhat. Főleg a 7-es szorzótáblával akadnak gondok. Ezt akár felnőttként is kipróbálhatjuk, jó gyakorlási lehetőséget biztosít számunkra az a flash játék, melyek egy piknik kosárról és a hangyákról szólnak, no de természetesen tele vannak számokkal! Nem a játék a lényeg, hanem a begyakorlás, az ismétlés, azaz a megtanulás. Javasoljuk ezt a játékot szülőknek is, hogy a szorzótáblát így is kikérdezhetik! Ültesd le a gyerekedet, hogy játsszon, kiderül, tudja-e a szorzótáblát.
A játék interaktív táblán is jól mutat, itt csapatokban pontra játszhatják.
Itt tehát a 7-szer 8 eredményét az 56-ot, azaz a muffint kell választanunk. Aztán megjelenik a következő művelet. A jobb felső sarokban számolja a helyes, illetve a helytelen válaszainkat, illetve a bal oldali sávból fogy folyamatosan a lehetőségünk a tippelésekre. Ha nem tudjuk a hangyák elől megszerezni a piknik kosarunknak a tartalmát, akkor a szemünk előtt hordják el a képernyőről.
Azaz 1-től 12-ig választhatunk számokat, melyeknek a szorzótábláját gyakorolni szükséges, illetve a jobb oldlai három lehetőség, hogy 1-5 ig, vagy 2-7-ig, esetleg 3-12-ig lévő tartományokból választhatunk!
Link: http://www.multiplication.com/flashgames/CarWash.htm
A majmos csak 0-9-ig gyakoroltat (lehet érdemes ezzel kezdeni, aztán áttérni a hangyákra, linkje: http://www.multiplication.com/flashgames/Monkeys.htm
A játék interaktív táblán is jól mutat, itt csapatokban pontra játszhatják.
A játék lényege, hogy van egy kosár, abban szorzások jelennek meg, s ki kell választani a megfelelő elemózsiát amit a kosáron lévő szorzás eredményeként kapunk, azaz meg kell keresni a szorzatot, mielőtt a hangya beleeszik az ételbe.
A játék igazán helyes grafikával rendelkezik, s didaktikailag is jó, mert választhatunk egyesével, melyik szorzótáblát szeretnénk gyakorolni, gyakoroltatni, illetve intervallumok gyakorlására is ad lehetőséget.
A játék linkje: http://www.multiplication.com/flashgames/AntsMarching.htm
Ha unják a piknoket, akkor szorzásokat tudnak gyakorolni autómosóban is.
Ha már unják a az autókat is, próbáld majmokkal:
Mindenkinek jó szórakozást kívánunk!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése