2014. szeptember 3., szerda

Mozgással összekötött térészlelés, megfigyeltetés. (A névutók gyakorlása, ellenőrzése. )



Mozgásügyesítő játékokon keresztül a gyermekek megtanulhatják a helyes hangképzéshez szükséges artikulációs mozgásokat, amelyek már differenciált, összerendezett nagymozgásból kiindulva, a finommotorika játékos fejlesztésével eljuthatunk az artikulációs mozgásügyesítéshez. A mozgásos játékok oldják a szorongást, fejlesztik a gyermek feladattudatát és alkalmazkodóképességét is.

1. Fuss a helyedre! Névutós szószerkezet, helyhatározó rag értésének gyakorlása.
Játék menete: A gyermekek szétszórt alakzatban futnak. Meghatározott jelre a terem megnevezett berendezése elé futnak.
2. Páros futójáték ( fiú-lány )--Térészlelés fejlesztése, saját testének tudatos elhelyezésével.)
Játék menete: Futás párban, egymásra figyelve.
3. Robotjáték --A névutós szószerkezet értése, beépítése az aktív szókincsbe.
Játék menete: Az óvónő instrukcióinak követése.
Először lassan , majd egyre gyorsabban hallják a gyerekek az instrukciókat. A későbbiekben az óvónő szerepét gyermek veszi át.
4. Kutyus és a gazdája (fogójáték)-- Névutós szószerkezet használata máshoz viszonyítva, térészlelés fejlesztése.
A gyerekek szétszórt alakzatban futnak, ők a kiskutyák. „Jön a farkas” felkiáltásra megpróbálnak házat keresni. Öt karikába tudnak futni, középen van a kutyamama. Ő a viszonyítási alap. Akinek nem jutott karika, gazdi lehet.
A kutyamama választja a gazdit, aki kiszabadít egy kiskutyát úgy, hogy elmondja helyzetét a kutya mamához viszonyítva.
5. Páros játék névutós szószerkezet értése, saját maguk elhelyezése a térben, az utasításnak megfelelően.
Elé- mögé –játék
Párban állnak a gyermekek, mindegyiknél valamilyen játék van (babzsák, labda)
6. Bújócska névutós szószerkezet értése, saját maguk elhelyezése a térben, az utasításnak megfelelően.
A gyermekek szétszórt alakzatban futkároznak.
„Kiskanál-nagykanál minden gyermek elbújik valami alá (elé, mögé, mellé) utasítást követik.”
7. Futójáték kéziszerrel (babzsák, labda) Testséma fejlesztés, a téri helyzet megfigyelése, értése saját testen.
Meghatározott jelre, tedd a babzsákot a lábad elé, mögé, mellé.
Ezt a játékot végigjátszhatjuk a testrészekkel (fej, has, váll).
8. Találós kérdés ( Testséma fejlesztés, aktív szókincs, mentális lexikon aktivizálásának fejlesztése
9. Kincskereső: Tájékozódás a csoportszobában. - téri tájékozódás fejlesztése
10. Állat-bújócska Névutós szószerkezetek megfogalmazása, cselekedtetés,a kérdéshármasság gyakorlása (Hová? Hol? Honnan? )
Játék bútorokkal, tárgyakkal terepasztalt készítünk. Az állatokat a MINI-MAT eszköztárból vesszük. A terepasztal elrendezése a gyermekek kedve szerint változhat.
11.Álljon elém az, aki ( saját tulajdonságok megfigyelése. Memória fejl.)
12. Valamilyen cselekvést utánzó mozdulatokből, az utánzó kitalálása. ( intermodális kapcsolás fejl.)
13. Fogjunk medvét! ( Összetett mozgásfejl. játék: mozgásutánzás, finommotorika, artikulációs mozgás fejl.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése